Уроки
Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури.Стильове розмаїття 1920-х рр.
Розділ. Література 20-30-х років.Вступ. “Розстріляне відродження” Тема.Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Суспільно-історичні умови розвитку, основні стильові напрями. Митець і влада, свобода творчості. Стильове розмаїття 1920-х рр.. Поняття “розстріляне відродження”, домінування соцреалістичної естетики в 1930-х рр.. І.Опрацювання навчального матеріалу. Літературний процес ХХ століття традиційно поділяють на такі періоди: – 1920- …
Авангардні тенденції в українській літературі 1920 – х років. Поет-футурист М.Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики
Розділ. Літературний авангард Тема. Авангардні тенденції в українській літературі 1920 – х років. Поет-футурист М.Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми (“Бажання”, “Місто”, “Запрошення”) І. Опрацювання навчального матеріалу. Теорія літератури: авангард, футуризм, урбанізм Мистецтво авангарду зруйнувало традиційні засади художньої творчості. Якщо стиль модерн був покликаний неприйняттям індустріалізації та урбанізації, …
Провідна роль поезії у 1920-ті роки.Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета. Трагізм його творчої долі.
Розділ. Поетичне самовираження. Тема. Провідна роль поезії у 1920-ті роки.Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета. Трагізм його творчої долі. Найбільший модерніст 1920-х рр. І.Опрацювання навчального матеріалу. Перегляньте відео: Павло Григорович Тичина 23 січня 1891 -16 вересня 1967) –український поет, перекладач, публіцист, громадський діяч. Новатор поетичної форми. Член ВКП (б) (1944). Директор Інституту літератури АН УРСР (1936–1939, 1941–1943). Голова Верховної Ради УРСР двох скликань (1953–1959). …
Феномен “кларнетизму”. Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб.”Сонячні кларнети”)
Розділ. Поетичне самовираження. Тема. Феномен “кларнетизму”. Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб.”Сонячні кларнети”) “Арфами, арфами”, “О панно Інно”, “Ви знаєте, як липа шелестить”. І.Опрацювання навчального матеріалу. Музика як стан душі, музика як живе знання та уявлення людини про саму себе, музика як ключ до розуміння навколишнього простору, краси природи, довершеності творів мистецтва, історія свого …
Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну (“Пам’яті тридцяти”, “Одчиняйте двері…”)
Розділ. Українська поезія 1920-1930-х рр. Тема. Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну (“Пам’яті тридцяти”, “Одчиняйте двері…”) І.Актуалізація опорних знань. Виконайте вправу: – Павло Тичина. Життя та творчість ІІ. Опрацювання навчального матеріалу. Поміж творів П.Тичини 1920-х рр. знаходимо такі, у яких він постає як справжній патріот, якому небайдужа доля України. Молодий митець привітав …
Євген Плужник – один із провідних поетів “розстріляного відродження”. Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики.
Розділ. Українська поезія 1920-х рр. Тема. Євген Плужник – один із провідних поетів “Розстріляного відродження”. Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики. Мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні (“Вчись у природи творчого спокою”, “Ніч.. а човен як срібний птах”) І. Опрацювання навчального матеріалу. Біографія …