Головна / Урок / Тема: Прилади освітлення, сигналізації та контролю (2 години)

Тема: Прилади освітлення, сигналізації та контролю (2 години)

До приладів освітлення і світлової сигналізації належать фари (передні і задні), задні ліхтарі, покажчики повороту, ліхтар номерного знака, лампи освітлення приладів, плафон кабіни, вимикачі «маси», дальнього світла, фар і покажчиків повороту, а також комутаційна апаратура -вимикачі і перемикачі всіх цих приладів.

Передні фари 8703.
11/017 асиметричного світлорозподілу укомплектовані двома лампами А12-45 + 40 і А12-4. Лампа А12-54 + 40 двухнітевая нитка дальнього світла (45 Вт) розташована у фокусі відбивача фари, а нитка ближнього світла (40 Вт) – попереду фокуса. Під ниткою ближнього світла поміщений екран, що відхиляє пучок світла вниз.
Нахил під кутом 15 ° лівій частині екрана дозволяє висвітлювати праву сторону дороги на більшу відстань, ніж ліву. Лампа А12-4 використовується в якості переднього габаритного світла при русі по освітлених вулицях і на нічних стоянках.

Фари включають центральним перемикачем ГГ305, а перемикання з одного світла на інший –
двохпозиційним перемикачем важеля П57-Б. Перемикачі встановлені на щитку приладів; тут же знаходиться контрольна синя лампа, що сигналізує про включення дальнього світла.

Залежно від виду виконуваних трактором робіт передні фари мають у своєму розпорядженні по висоті в двох положеннях. На роботах, де колія становить 1200 … 1400 мм,
фари повинні займати верхнє положення (так їх встановлюють на заводі); на транспортних роботах на дорогах загального користування (при колії 1600 … 1800 мм) кронштейни фар переставляють в нижнє положення і закріплюють до переднього бруса трактора. Переставляючи кронштейни,
від’єднують джгут проводів від панелі на кожусі вентилятора двигуна або від фари і пропускають його через гумову втулку в полиці кронштейна.

Регулювання напрямку світла передніх фар-важлива операція, що вимагає ретельного виконання, оскільки від неї залежать освітлення дороги і безпеку руху.

Регулювання фар виконують,
встановивши трактор на рівному майданчику в досить затемненому приміщенні перед матовим екраном, на якому повинні бути чітко видні світлові плями від фар. Екран розміщують, як показано на малюнку 90. Лінію А-А розташування центрів фар наносять на екран на відстані Л, рівному висоті розташування центру фар над рівнем підлоги.


Мал. 90.
Розмітка екрану для регулювання передніх фар:

А – А – лінія розташування центрів фар; Б – Б1 – лінія розташування центрів світлових плям фар; Про – О1, – вертикальна вісь симетрії екрану; В – В1, Г – Г1, – вертикальні осі світлових плям лівої і правої фар; h – відстань від майданчика до лінії центрів передніх фар.

Трактор встановлюють так,
щоб відстань від його фар до екрану становило 10 м. При цьому поздовжня площина симетрії трактора повинна перетинатися з екраном по лінії 0-01. Послаблюють кріплення фар, вмикають світло і, діючи перемикачем, переконуються в тому, що дальнє і ближнє світло обох фар загоряється одночасно. Включають ближнє світло і, закривши одну з фар,
іншу встановлюють так, щоб світлова пляма на екрані було розташоване, як показано на малюнку 90. Таким же чином регулюють другу фару, стежачи за тим, щоб верхні краї обох світлових плям перебували на одній висоті.

Задні фари ФГ304 з лампою А12-32 встановлені на крилах задніх коліс і дають широкий світловий пучок,
рівномірно висвітлює досить велику площу. Вмикаються фари вимикачем ВК57, який розміщений в пластмасовому захисному кожусі, що прикриває з’єднувальні панелі електропроводки на правому секторі крила заднього колеса.

При роботі трактора з машинами, обладнаними додатковими робочими фарами (не більше двох),
ці фари приєднують до трактора через клему штепсельної розетки і включають спільно з габаритним світлом за допомогою центрального перемикача П305.

Задні комбіновані ліхтарі ФП209 (лівий) і ФП209-Б (правий) встановлені на крилах задніх коліс. За червоним розсіювачем ліхтаря поміщена двухнітевая лампа А12-21 + 5.
Одна її нитка (менш потужна) служить для позначення габариту трактора і включається центральним перемикачем П305 одночасно з переднім габаритним світлом, а інша включається вимикачем ВК854 при натисканні на педалі гальма, сигналізуючи про гальмування трактора. За помаранчевим розсіювачем ліхтаря поміщена лампа А12-21-3 покажчика повороту,
яка включається перемикачем П57, розташованим на щитку приладів.

Передні покажчики поборотися УП214 з лампою А12-21-3 і розсіювачем оранжевого кольору встановлені на кронштейнах передніх фар.

Напрямок повороту трактора показує переривчасте світіння ламп передніх і задніх ліхтарів. Миготливе світло (частота 1 …
2 Гц) виникає в результаті роботи реле-переривника РС410-В, включеного в електричний ланцюг покажчиків повороту і закріпленого на корпусі щитка приладів.

Лампа зеленого кольору на щитку приладів контролює роботу реле-переривника покажчиків повороту.

Ліхтар ФП200 з лампою А12-
5 для освітлення номерного знака розміщений на відкидний кришці акумуляторного відсіку. Чи включається ліхтар центральним перемикачем П305 одночасно з габаритними світлом. Номерний знак укріплений на кришці акумуляторного відсіку під ліхтарем.

Лампи освітлення приладів (дві лампи А12-5) розміщені в спеціальних патронах 1Ш15К-36МК,
які вставляються в гнізда, приварені до нижньої панелі щитка приладів. Світло від ламп потрапляє на шкали приладів, пройшовши через спеціальний розсіювач з прозорого пластику, прокладений між панелями щитка приладів. Тахоспідометр автономно висвітлюється лампою А12-1, розташованої в патроні ПП1-200, який вставляється в гніздо корпуса приладу.
Чи включаються лампи освітлення приладів центральним перемикачем П305 одночасно з габаритними світлом.

Плафон ПК201 кабіни з лампою А12-21-3 встановлений на її даху і включається вимикачем ВК57, розміщеним в лівому верхньому кутку передньої стінки кабіни.
Переносна лампа ПЛ64 з’єднується проводом довжиною 6 м і штепсельної виделкою на кінці з штепсельною розеткою 47К на задній стінці кабіни в відсіку акумуляторних батарей. Розетка підключена безпосередньо до акумуляторної батареї (минаючи вимикач «маса»),

У корпус лампи вбудований вимикач.
Дротяна скоба утримує штепсель в розетку при натягу дроту. Переносна лампа комплектується лампою А12-21-3.

Световозвращатели ФП310-Е червоного кольору, які є додатковими нічними покажчиками габаритів трактора, встановлені на гумових бризковики крил задніх коліс.
У световозвращателей використані принцип зворотно-відбивної здатності оптичного пристрою, який складається з системи призм, розташованих на зворотному боці поверхні прозорої пластмасової пластинки.

Технічне обслуговування приладів освітлення та світлової сигналізації полягає в спостереженні за роботою приладів,
періодичної зовнішньої очищення розсіювачів, а також у своєчасній заміні перегорілих ламп та пошкоджених розсіювачів. Виявляючи причини несправності приладів, потрібно перш за все перевірити стан запобіжників ламп та електричних ланцюгів по окремих дільницях. Тільки переконавшись у справності однієї ділянки,
можна переходити до перевірки наступного. При установці оптичного елемента в фару необхідно стежити за тим, щоб поперечні лінії малюнка розсіювача розташовувалися горизонтально, а напис вгору на встановленій на тракторі фарі відповідала зазначеним положенням.

Звуковий безрупорний сигнал С311 з електромагнітної вібраційною системою (рис
. 91) складається з корпусу 1, електромагніту 8 з сердечником циліндричної форми, контактної системи (переривника) 4, мембрани 3 з якорем 5 і резонатором 6 і кришки 7. Сигнал прикріплений за допомогою ресорної підвіски 10 до корпусу гідропідсилювача керма.


Мал. 91. Звуковий сигнал СЗ-І:

1 – корпус; 2 – регулювальна прокладка; 3 – мембрана; 4 –
переривник; 5 – якір; 6 – резонатор; 7 кришка; 8 -катушка електромагніту; 9-сердечник електромагніта; 10 – на ресорах; 11 – регулювальний гвинт; 12 – клема.

Включають сигнал кнопковим вимикачем ВК322, встановленим на щитку приладів. При включенні сигналу якір 5 електромагніта починає вібрувати,
оскільки ланцюг струму в обмотці електромагніту 8 періодично розривається переривачем 4. При втягуванні в котушку електромагніта якір в кінці ходу натискає на ізоляційну пластину рухомого контакту переривника і розмикає контакти, тобто розмикає ланцюг електромагніту. Вібрація якоря передається на мембрану і резонатор, з якими він скріплений,
в результаті створюються звукові коливання повітря. Звуковий сигнал регулюють на заводі, і в експлуатації регулювання його не потрібно. Однак при необхідності якість звучання сигналу можна відрегулювати зміною положення переривника щодо якоря регулювальним гвинтом 11, розташованим на дні корпусу зі зворотного боку.
Для цього слід відвернути гайку, контрящім регулювальний гвинт, і поворотом останнього домогтися якісного звучання сигналу, після чого гвинт знову законтрить гайкою.

Для забезпечення можливості сигналізації між прицепщиком і трактористом кнопковий вимикач, встановлений на сільськогосподарської машині,
з’єднують з сигналом трактора через клему штепсельної розетки.

Склоочисник (однощеточний, одношвидкісний) складається з електродвигуна з редуктором 8742.30 і важеля з щіткою 8746.18 / 521.

Електродвигун – постійного струму, двополюсної, шунтовой, з порушенням від постійних магнітів.
Електродвигун вмонтований в корпус двоступеневого циліндричного редуктора, закритого пластмасовою кришкою. Важіль на осі редуктора кріпиться спеціальною пружиною, розташованої в голівці важеля, яка поджимается гвинтом. У склоочисник вбудований вимикач.

Установка склоочисника на тракторі показана на малюнку 92.


Мал. 92.
Установка склоочисника:

1 – електродвигун з редуктором; 2 – кронштейн; 3 – ущільнюючі шайби; 4 – розпірна втулка; 5 – ущільнюючі шайби; 6 гайка; 7 – пластмасова муфта; 8 – важіль з тіткою; 9 – клема; 10 – вимикач.

Ланцюг склоочисника захищена плавким запобіжником.

стеклоомиватель АТ-
1 застосовується спільно зі склоочисником для очищення переднього вітрового скла кабіни від бруду і пилу. Кронштейн 1 склоомивача (рис. 93) для установки поліетиленового бачка 2 місткістю 1,5 л кріпиться до передньої стінки кабіни справа внизу. На бачку змонтований електродвигун 3 постійного струму,
короткочасного режиму роботи в зборі з відцентровим насосом, який з’єднаний пластмасовим трубопроводом з жиклером 8. Чи включається стеклоомиватель кнопковим вимикачем, розташованим на щитку приладів.


Мал. 93. Склоомивач:

а – установка бачка склоомивача в кабіні; б – установка жиклера склоомивача; 1 –
кронштейн для установки бачка; 2 – бачок; 3 – електродвигун з насосом; 4 – пробка; 5 – трубопровід; 6 – електропроводи; 7 – втулка; 8 – жиклер.

При працюючому насосі рідина по трубопроводу від бачка подається до жиклера, який розпилює і подає її на вітрове скло.
Бачок омивача заправляється відфільтрованої водою або при температурі навколишнього повітря нижче 0 ° С сумішшю води зі спеціальною рідиною НИИСС-4 при температурі не вище -10 ° С – 67% води і 33% НИИСС-4; при температурі до -20 ° С – 38% води і 62% НИИСС-4; при температурі нижче 20 ° С НИИСС-4 без води.
Напрямок струменя рідини регулюється поворотом кульового сопла жиклера за допомогою сталевої голки.

Тривалість разового включення омивача не більше 20 с. Ланцюг омивача захищена плавким запобіжником спільно з електродвигуном вентилятора блоку опалення та охолодження кабіни.

Прилади захисту.
В якості захисту електричної системи трактора від коротких замикань і перевантажень використовують три блоки плавких запобіжників ПР11-Д, ПР11-Е і ПР11-Ж (по чотири запобіжника в кожному). Блоки розміщені на щитку приладів і відрізняються один від одного числом перемичок і схемою розміщення їх між клемами, а також плавкими вставками запобіжників
, Розрахованими на різні номінальні струми. У ланцюзі покажчиків температури води і повороту встановлені запобіжники ПР11-230 з плавкими вставками на номінальний струм 5 А, в решті кіл – запобіжники ПР11-210 з плавкими вставками на 15 А.
Призначення кожного запобіжника показано за допомогою символічних зображень захищається ним споживача на трафареті, розміщеному на щитку приладів над блоками. Ближнє світло передніх фар і габаритне світло захищені кожен двома запобіжниками, окремо для лівого і правого бортів.
Перегорілі запобіжники замінюють заводськими з запасного комплекту, що додається до трактора. Забороняється замість запобіжників намотувати на затискачі блоку якусь дріт.

Контрольно-вимірювальні прилади встановлені в кабіні на щитку приладів: тахоспідометр з лічильником мотогодин, покажчик тиску масла в мастильної системі двигуна,
покажчик тиску повітря в пневмосистеме гальм причепа, покажчик температури води в системі охолодження, амперметр і покажчик рівня палива. На щитку приладів встановлено також сигналізатор засміченості фільтра повітря.

Тахоспідометр ТХ135 є комбінований прилад для вимірювання швидкості руху трактора,
частоти обертання дизеля і незалежного валу відбору потужності, а також обліку часу роботи дизеля.

На циферблат приладу (рис. 94) нанесені: шкала частоти обертання дизеля з межами вимірювання від 500 до 3000 об / хв і ціною поділки 100 об / хв, дві шкали частоти обертання ВВП з межами вимірювань 125 … 735 і 225 …
1400 об / хв і ціною поділки відповідно 100 і 200 об / хв (напис «ВВП» на цих шкалах відповідає стандартній частоті обертання ВВП: 540 об / хв і 1000 об / хв при 2100 об / хв дизеля), а також сім шкал швидкостей руху трактора, які відповідають певним передачам коробки зміни передач, починаючи з третьої, і шкала лічильника мотогодин.


Мал. 94. Циферблат тахоспідометра.

Тахоспідометр наводиться за допомогою гнучкого валу від розподільного вала дизеля через черв’ячний редуктор ПТ3802010-09. Редуктор встановлений на даху шестерень механізму газорозподілу і повідомляє гнучкому валу частоту обертання (800 об / хв) при номінальній частоті обертання дизеля.
Покажчик тиску масла МД219 є мембранний вузол з передавальним механізмом типу важеля, перетворює деформацію мембрани під дією тиску масла в системі змащення дизеля в кутове відхилення стрілки. Покажчик служить для контролю за тиском масла в системі змащення дизеля і з’єднаний трубопроводом з штуцером,
укрученим в корпус центрифуги двигуна. Трубопровід складається з двох частин: сталевий обмідненої трубки з забитої на її кінці гумової трубкою і гумового шланга, який приєднується до приладу. Обидві частини трубопроводу з’єднують на кронштейні.

Шкала приладу (рис. 95) розділена на кольорові сектори: зелений – робочого тиску,
з межами вимірювання 0,1 … 0,4 МПа (1 … 4 кгс / см²) і два червоних – аварійні, з межами вимірювання 0 … 0,1 і 0,4 … 0,6 МПа (0 … 1 і 4 … 6 кгс / см²).


Мал. 95. Циферблат покажчика тиску масла.

Покажчик тиску повітря МД226 призначений для контролю за тиском повітря в пневмосистеме приводу гальм причепа.
Він влаштований аналогічно розглянутому вище вказівником тиску масла і з’єднаний трубопроводом з штуцером ресивера пневмосистеми приводу гальм причепа. Його шкала також розділена на три кольорових сектора: зелений – робочого тиску, з межами вимірювання 0,4 … 0,8 МПа (4 … 8 кгс / см²) і два червоних – аварійні, з межами вимірювання 0 … 0,4 і 0,8 …
1,0 МПа (0 … 4 і 8 … 10 кгс / см²).

Покажчик температури води УК133 служить для контролю за температурою води в системі охолодження дизеля. Він являє собою логометр магнітоелектричної системи, що працює в комплекті з напівпровідниковим датчиком ТМ100, який встановлений в голівці блоку циліндра двигуна.
Усередині латунного балона датчика знаходиться терморезистор, опір якого змінюється в залежності від температури води.

Шкала приладу розділена на три кольорових сектора: зелений-робочого тиску, з межами вимірювання 75 … 95 ° С, білий і червоний – аварійні, з межами вимірювання відповідно 40 … 75 і 95 … 120 ° С.
В процесі експлуатації необхідно особливу увагу звертати на надійність контакту маси в ланцюзі термометра, оскільки втрата цього контакту призводить до неправильної роботи приладу і струмового перевантаження його обмотки. Всі контакти в ланцюзі приладу повинні бути надійними,
тому що збільшення опору кола супроводжується заниженням показань приладу.

Амперметр АП 10 електромагнітної системи призначений для вимірювання сили зарядного струму (стрілка відхиляється в сторону знака «+») або розрядного струму (стрілка відхиляється в сторону знака «-»). Шкала приладу (рис. 96) двостороння, з межами вимірювання 30 … 0 …
30А.


Мал. 96. Циферблат амперметра.

Покажчик рівня палива в баку складається з приймача УБ 126 с магнітоелектричним вимірювальним механізмом і реостатного датчика БМ161-А, опір реостата якого 90 Ом.

Магнітоелектричний механізм приймача складається з трьох дротяних котушок, навитих на пластмасовий каркас таким чином,
що їх електромагнітні поля перетинаються в центрі каркаса під прямим кутом, де на рухомий осі поміщений постійний магніт і стрілка.

Контактна щітка дротяного реостата датчика переміщається в залежності від рівня палива в баку важелем з поліетиленовим поплавком на кінці.
При зміні опору реостата датчика в залежності від рівня палива в баку (при зменшенні рівня палива опір реостата знижується) співвідношення струмів в котушках вимірювального механізму приймача змінюється,
результуючий вектор електромагнітного поля змінює свій напрямок і постійний магніт зі стрілкою повертається слідом за ним, показуючи на шкалі приладу кількість палива в баку.

Сигналізатор засміченості фільтра повітря ОР-
9928 ГОСНИТИ призначений для визначення ступеня засміченості фільтра повітря та необхідності проведення його технічного обслуговування. Сигналізатор з’єднаний з впускним колектором двигуна пластмасовим трубопроводом.

Ступінь засміченості фільтра повітря перевіряється щомісяця при роботі двигуна на максимальних обертах холостого ходу.
Для включення сигналізатора необхідно натиснути на ковпачок, що відкриває клапан, що з’єднує внутрішню порожнину сигналізатора з впускним колектором двигуна. Положення поршня сигналізатора червоного кольору щодо оглядового вікна корпусу характеризує опір фільтра повітря.
Повне перекриття вікна поршнем свідчить про граничну засміченості фільтра повітря та необхідності проведення його технічного обслуговування.

Електрична проводка. На тракторі застосована одно провідна електрична схема, в якій в якості другого проводу використовуються металеві частини трактора – так звана маса.
Подібна схема дозволяє зменшити число проводів і спростити електричну систему в цілому, але в той же час вимагає уважного спостереження за станом ізоляції проводів і надійністю їх кріплення. Порушення ізоляції може викликати короткі замикання, які призводять при несправності плавких запобіжників до виходу з ладу приладів,
обгорання ізоляції і навіть до виникнення пожежі.

У всіх ланцюгах електричної схеми трактора використовують дроти низької напруги марки ПГВА з поліхлорвінілової ізоляцією різного забарвлення.

Провід зібрані в джгути, прикріплені і з’єднані за допомогою монтажно-настановних пристроїв (штепсельні роз’єми, з’єднувальні панелі і т. П.).
При технічному обслуговуванні слід ретельно перевіряти стан ізоляції проводів, контактних з’єднань і усувати причини можливих пошкоджень. Особливу увагу при огляді повинна бути приділена надійності кріплень і чистоті проводів.

Семіштирьковая штепсельна розетка ПС300А-
100 встановлена ​​на задній стінці кабіни і призначена для підключення споживачів електричного струму причепа або сільськогосподарської машини. У з’єднання з розеткою входить штепсельна вилка ПС300А-150, в яку повинен бути замурований джгут проводів сільськогосподарської машини. На ізоляційні колодки розетки і вилки,
а також на внутрішню поверхню кришки розетки нанесені маркувальні знаки (наведені нижче), якими слід керуватися при виконанні з’єднань проводів до них.

Позначення клеми I II III IV V VI М
Об’єкт, з’єднаний із клемою Стоп
сигнал Покажчик лівого повороту Двостороння звукова сигналізація Покажчик правого повороту Правий габаритне світло, фари причіпних машин Лівий габаритне світло Маса

Вернуться к: Трактори – 76 група
x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!