№1 Контрольна робота № 3 “Розстріляневідродження”. Літературний авангард. Поетичнесамовираження. “Київськінеокласики”
І варіант
І рівень
- Слова ЄвгенаМаланюка «Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась. В окривавленийЖовтень — ясна обернулась весна» присвячені
А Павлу Тичині
В ВолодимируСосюрі
Б Максиму Рильському
Г Олександру Олесю
- На раннійтворчості П. Тичинипозначивсятакийхудожнійнапрям, як
А романтизм
В експресіонізм
Б реалізм
Г символізм
- Поезія Павла Тичини «Арфами, арфами…» ідейноспівзвучнатвору
А МарусіЧурай «Віютьвітри, віютьбуйні»
Б Івана Франка «Чогоявляєшсямені у сні?»
В ЛесіУкраїнки «Contra spemspero»
Г Миколи Вороного «Блакитна панна»
- Головний мотив твору Павла Тичини «О, панно Інно…»
А краса людськихпочуттів
Б туга за безнадійновтраченимкоханням
В докір за нерозділенекохання
Г гімнжінці
- Щоєднаєліричнихгероїввіршів М. Рильського «У тепліднізбирання винограду» та «Солодкийсвіт…»?
А оптимізм, жагажиття, відчуттяйогорадості
Б розчарування, смуток через відсутністьгармонії у світі
В замилування природою, яка даємитцямнатхнення
Г патріотичнінастрої, прагненняактивноїгромадськоїдіяльності
- До поетів-неокласиківналежить
А П. Тичина
В В. Сосюра
Б М. Рильський
Г Є. Плужник
- Євгену Плужнику належать поезії, ОКРІМ:
А «Для вас, історикимайбутні…»
Б «Запрошення»
В «Вчись у природитворчогоспокою…»
Г «Річнийпісок…»
- Одчиняйтедвері —
Наречена йде!
Одчиняйтедвері —
Голуба блакить!
В уривкувикористано
А порівняння
Б алегорію
В метонімію
Г інверсію
Д асонанс
- Установітьвідповідність
Назватвору | Мотив |
1 «Арфами, арфами…»2 «Ви знаєте, як липа шелестить…»3 «Одчиняйтедвері…»
4 «Пам’ятітридцяти» |
А національно-визвольнепробудження народуБ світлісподіванняукраїнців і жорстокареальністьВ краса коханнявесняноїночі
Г роль митця в життісуспільства Д єдністьприроди й високихпочуттівЛюдини |
ІІ рівень
Датикороткувідповідь:
- «Розстріляневідродження» — це…
- Символізм — це…
- Визначити тему та ідею одного з вивченихвіршів М. Рильського.
ІІ варіант
І рівень
- Перша збірка творів П. Тичини має назву
А «Золотийгомін»
В «Замістьсонетів і октав»
Б «Сонячнікларнети»
Г «Вітер з України»
- Прочитайте текст: «Феномен Тичини — феномен доби. Його доля свідчитиме про наш час не менше за останнірозповідіісториків: поет жив у час, що заправив генія на роль блазня. І поет погоДився на цю роль…»
Ці слова належать
А Максиму Рильському
В Василю Стусу
Б ЄвгенуМаланюку
Г ОлександруДовженку
- Твір Павла Тичини «О панно Інно…» належить до лірики
А філософської
В інтимної
Б пейзажної
Г громадянської
- ТрагічніподіїпідКрутами П. Тичинавідтворив у поезії
А «Пам’ятітридцяти»
Б «Одчиняйтедвері»
В «Ви знаєте як липа шелестить?»
Г «Арфами, арфами…»
- Прочитайте рядки: «Народився в Києві 1895, поет, перекладач, публіцист, перша збірка «На білих островах», проголосив активнесприйняттярадянськоїдійсності, завдякичомуврятувавсявідсталінськоготерору».
Цефакти з біографії
А Максима Рильського
В Павла Филиповича
Б Юрія Клена
Г Михайла Драй-Хмари
- За родовою ознакоютвір Максима Рильського «У тепліднізбирання винограду»
А ліричний
В епічний
Б ліро-епічний
Г драматичний
- Якіпочуттявиражає М. Рильський у вірші «Солодкийсвіт!..»?
А оптимізму, радостіжиття
В занепокоєностінестабільності у світі
Б смутку через світовінегаразди
Г відстороненостівідсвітових проблем
- До «п’ятірногогронанеокласиків» не належав:
А Є. Плужник
Б Ю. Клен
В М. Драй-Хмара
Г П. Филипович
- Установітьвідповідність
Художнійзасіб | Цитата |
1 неологізм2 порівняння3 персоніфікація
4 алегорія |
А Сестру я Вашу так любив —Дитинно, злотоцінноБ Ви знаєте, як сплятьстарігаї?
Вони все бачатькрізьтумани В Сміх буде, плач буде Перламутровий Г Одчиняйтедвері — Наречена йде! Д Я Вашіочіпам’ятаю, Як музику, як спів. |