Головна / Урок / Урок 9. Розвиток зв’язного мовлення. Світ літератури постмодернізм

Урок 9. Розвиток зв’язного мовлення. Світ літератури постмодернізм

Урок 9. Розвиток зв’язного мовлення (усно). Світ літератури постмодернізм

  1. Скласти літературознавчий словник:

Алюзія –

Інтертекстуальність –

Іронія –

Колаж –

Ремінісценція –

Симулякри –

Скриптор –

Хаосмос –

Словники можна знайти тут:

https://onlyart.org.ua/dictionary-literary-terms/#І

http://www.ukrlit.vn.ua/info/dict/

http://klas.sadzhavka.org.ua/mod/page/view.php?id=266

 

  1. Додаткову інформацію отримуємо, пройшовши за посиланнями:

 

  1. Гра: відповідаємо на питання «так» чи «ні».

А. Постмодернізм – світоглядно-мистецький напрям, що в останні десятиліття ХХ ст. прийшов на зміну модернізму. Цей напрям – продукт постіндустріальної епохи, епохи розпаду цілісного погляду на світ, руйнування систем – світоглядно-філософських, економічних, політичних.

Так           ні

Б. Постмодернізм зобов’язаний своїм виникненням розвиткові новітніх засобів масових комунікацій – телебачення, відеотехніки, комп’ютерної техніки.

Так           ні

В. Постмодерністи переконані, що людина не здатна ні змінити, ні пізнати світ. Вони заявляють про стирання опозицій: прекрасне – потворне, добре – лихе, комічне – трагічне, реальність – вигадка, зміст – форма, ціле – частина, наука – мистецтво, високе – низьке.

Так           ні

Г. Постмодерністи вважали, що усі сюжети, мотиви, образи використовувалися в літературах попередніх епох, отже,  художній твір – це алюзія, ремінісценції, колажі, цитати, а письменник – конструктор, який творить свою реальність,  не підпорядковуючись ідеологіям.

Так           ні

Д. Межі між елітарною та масовою культурою в літературі постмодернізму чітко окреслені.

Так           ні

Е. Основними рисами постмодернізму є скандальність,           антиміщанський пафос, емоційне заперечення попереднього, первинність як позиція,        віра у високе мистецтво, виразність кордону «мистецтво — немистецтво».

Так           ні

 

  1. 4. Виконати тест.
  2. Постмодернізм – це

А літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ.

Б світоглядно-мистецький напрям, що в останні десятиліття XX ст. приходить на зміну модернізмові. Цей напрям – продукт постіндустріальної епохи, епохи розпаду цілісного погляду на світ, руйнування систем – світоглядно-філософських, економічних, політичних.

В одна зі стильових течій модернізму, що виникла у Франції в 70-х рр. XIX ст. Основною рисою є те, що конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ.

Г низка художніх течій у літературі й мистецтві, що зародилися на початку XX ст. й рішуче порвали з реалістичною традицією

 

  1. Хронологічні межі постмодернізму умовно визначають

А початком XX – початком XXI ст.

Б серединою XIX – кінцем XX ст.

В останньою третиною XX — початком XXI ст.

Г кінцем XIX – початком XX ст.

 

  1. Для митців постмодернізму було характерне поєднання ідейних та естетичних засад культурних епох:

А Ренесансу і класицизму

Б романтизму  і реалізму

В античності  і середньовіччя

Г всього світового літературного і культурного процесу.

 

  1. Поетиці постмодернізму притаманні

А інтертекстуальність, іронічність, колажність

Б синкретизм, культ розуму, універсалізм

В раціоналізм, мімесис, ієрархія жанрів

Г антонімічність і подвійність світу, його інтуїтивне сприйняття

 

  1. До постмодернізму як етапу розвитку літератури належать твори

А Ш. Бодлера, П. Верлена, А. Рембо

Б Р. М. Рільке, Г. Аполлінера, О. Блока

В У. Еко, П. Зюскінда, М. Павича

Г Ф. Кафки, Дж. Джойса, М. Пруста.

 

  1. «Новому баченню світу» в межах літератури постмодернізму притаманні

А настанова на пошук духовних засад буття

Б орієнтованість виключно на суб’єктивність та ірраціональність мистецтва

В чітка обумовленість часу, місця та дії

Г заперечення раціоналізму, відмова від суворої нормативності в художній творчості, культ почуттів людини.

 

  1. Постмодерністський герой — це людина, яка

А уособлює гармонію, емоційно стійка, морально врівноважена

Б перебуває на перехресті різних часів, епох, просторів

В намагається знайти точки дотику між реальним і фантастичним світами

Г кидає виклик обставинам.

 

  1. Текст, побудований таким чином, що він перетворюється на систему, ієрархію текстів, водночас становлячи єдність і численність текстів, – це …

А гіпертекст

Б потік свідомості

В роман-епопея

Г роман-притча.

 

  1. Ознаки постмодернізму вперше виявилися у творі

А «Ім’я троянди» У. Еко

Б «Поминки по Фіннегану» Дж. Джойса

В «Хозарський словник» М. Павича

Г «Запахи» П. Зюскінда

 

  1. Художньо-смисловим центром у творах постмодернізму є образ

А автора

Б тексту

В героя

Г епохи

 

  1. Художній прийом, який дає можливість письменникам вільно пересуватися у часі, просторі, культурних шарах, свідомості й підсвідомості

А фантастика

Б метафора

В гіпербола

Г гра

 

  1. У постмодерністській літературі зображення, копія того, що насправді не існує, отримало назву

А синестезія

Б симулякр

В сугестія

Г сублімація.

 

Метки уроков: 76 група
Вернуться к: Зарубіжна література – 76 група
x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!