З метою формування культури педагогічних оцінювань у нашій країні Український центр оцінювання якості освіти продовжує цикл фахових матеріалів із питань використання тестових технологій в освіті.
Наприкінці 2020 року фахівці Українського центру записали 10 лекцій, у яких висвітлили багато важливих тем. Серед них результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 і загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти 2018 року, стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти до 2030 року. Окремий блок циклу навчальних лекцій був присвячений зовнішньому незалежному оцінюванню та державній підсумковій атестації, сертифікації педагогічних працівників, шкалюванню результатів тестувань і науковим підходам до інтерпретації результатів різних освітніх оцінювань.
У нових лекціях, що вже розміщені на нашому ютуб-каналі, аналітикині Українського центру – Марія Мазорчук та Тетяна Лісова – приділили увагу серйозним питанням, що стосуються класичної та сучасної теорій тестів.
Так, у першій лекції ви знайдете відповіді, зокрема, на такі питання:
- Що таке «вимірювання»?
- У чому суть класичної теорії тестів?
- Які є психометричні характеристики тесту та як їх інтерпретувати?
- Що таке надійність і валідність тесту?
Друга лекція присвячена сучасній теорії тестів (Item Response Theory). Із лекції ви дізнаєтеся про таке:
- основні припущення одновимірних моделей IRT;
- модель Раша;
- моделі для політомічних тестових завдань;
- одно-, дво- та трипараметричні моделі IRT;
- та інше (вирівнювання, DIF тощо).
Пропоновані в цих двох лекціях матеріали, без сумніву, стануть у пригоді фахівцям у сфері освітніх оцінювань, педагогам і всім, хто зацікавлений у підвищенні своєї тестологічної культури.