Мета уроку:
1. Пізнавальна
- Познайомити учнів з основними методами проектування БД;
- Продемонструвати вживання цих методів на конкретному прикладі проектування БД «Школа»;
- Формувати навички і уміння роботи з таблицями БД.
2. Що розвиває
- Учити будувати аналогії, виділяти головне, ставити і вирішувати проблеми.
3. Виховна
- Виховувати акуратність, уважність, ввічливість і дисциплінованість.
План уроку
- Актуалізація опорних знань.
- Що таке БД?
- Що таке СУБД?
- З яких об’єктів складається БД в MS ACCESS?
- Які типи даних допустимі в БД?
- Які способи існують для створення таблиць?
- Виклад нового матеріалу.
- Концептуальне проектування БД. Визначення наочної області і основних об’єктів для побудови БД. Наочна область – школа, основні об’єкти – учні, вчителі, класи і предмети.
- Логічне проектування БД. Визначення характеру взаємозв’язків між основними об’єктами (див. мал. 1.1. лекцій).
- Фізичне проектування БД. Розробка таблиць Учні, Вчителі, Предмет, Клас, Отримує, Викладає. Визначення полів в цих таблицях і типів полів в них.
- Використання МАЙСТРА ПІДСТАНОВКИ.
- Фізкультхвилинка.
- Закріплення нового матеріалу. Практична робота № 1 «Проектування бази даних «Школа». Створення таблиць» Техніка безпеки при роботі з комп’ютером.
- Оцінювання виконання роботи.
- Підсумки уроку. На цьому уроці ви взнали:
- як визначити наочну область для створення БД
- як виділити основні об’єкти цієї наочної області
- як встановлювати логічні зв’язки між ними;
- як на основі цієї логічної моделі проектувати таблиці БД.
- Домашнє завдання. Вивчити конспект_____________________