04листопада 2024 р. у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін на тему «Актуальні проблеми дистанційного навчання».
У чому особливості онлайн-уроків? Як якісно подати матеріал програми, щоб спонукати здобувачів освіти стати активними учасниками освітнього процесу? Які додатки найпростіші у використанні? Якими мають бути домашні завдання? Ось неповний перелік запитань, які учасники засідання гаряче обговорювали. Голова методичної комісії Наталія Остапчук у виступі «Урок-відеоконференція як форма організації освітнього процесу: яким йому бути» зазначила, що організація якісного дистанційного навчання – це копітка систематична робота, яка згодом допоможе досягти позитивних результатів. Педагогиня зауважила на рекомендаціях щодо складових успішного онлайн-навчання, сервісів для створення презентацій, опитувань під час відеоконференцій, вправ у режимі реального часу, онлайн-дошок для спільної роботи і не тільки, перевагах використання певних цифрових інструментів для оцінювання.
Викладачка-філологиня Вікторія Павелко виступила з проблеми «Розвиток навичок самостійної пошукової роботи здобувачів освіти в мережі Інтернет», наголосила на необхідності вимог чітких відповідей на завдання, розвитку в учнів умінь шукати та фільтрувати інформацію, оцінювати інформаційні джерела, виділяти головне, підкреслила, що саме це вміння слабує в підлітків; поділилася досвідом роботи зі створення електронних зошитів із літератури, навела приклади творчих завдань, на які неможливо знайти готові відповіді в інтернеті.
Олена Мовчан, викладачка української мови та літератури, у доповіді «Домашні завдання в умовах дистанційного навчання: запитання і відповіді» зупинилася на основних аспектах підготовки та подачі домашніх завдань, проаналізувала ставлення до виконання домашніх завдань в освітніх системах інших країн, розповіла, як заохотити учнів до виконання завдань, на що звернути увагу, створюючи завдання у Classroom, які різновиди завдань актуальні для дистанційного навчання.
Щодо поліпшення онлайн-навчання висловилися викладачки Олена Рекотова, Алла Шепель, Олена Малахова, Катерина Земелько. Отож домашні завдання мають бути цікавими, а мотивувати здобувачів і здобувачок освіти можуть електронні відзнаки, віртуальні змагання, електронні вікторини. Зробімо онлайн-навчання цікавим та ефективним!
Наталія ОСТАПЧУК, голова методичної комісії
викладачів загальноосвітніх дисциплін ФЦПО