ТЕМА. Систематизація й узагальнення знань з теми: “ПЕРПЕНДИКУЛЯРНІСТЬ ПРЯМИХ І ПЛОЩИН У ПРОСТОРІ”.
МЕТА. Закріпити й поглибити знання учнів з теми, повторити вивчений навчальний матеріал; розвивати навички використання теоретичних знань до розв’язування задач, логічне мислення, творчі здібності, просторову уяву учнів, пізнавальну активність, культуру спілкування, вміння формулювати відповіді на запитання та аналізувати відповіді своїх товаришів; виховувати наполегливість, гнучкість мислення, інтерес до геометрії як науки.
Узагальнення з Перпендик у просторі
І.Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку, мотивація навчання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.
- Сформулювати й довести такі теореми:
Теорему про три перпендикуляри (т.3.5)
Ознаку перпендикулярності площин (т.3.6.)
- Усне опитування теоретичного матеріалуІV. “Знайди істину” Розв’язування міні-задач на розвиток просторової уяви учнів.(див документ)
V. “Не вір очам своїм” Задачі для усного розв’язування за готовими малюнками. (див документ) VI. Тестове опитування учнів.
- Дві різні площини мати лише одну спільну точку? Це так чи ні? (Ні).
- Чи можна стверджувати, що будь-які дві точки завжди лежать на одній прямій? (Так).
- Чи можуть бути паралельними площини, які проходять через не паралельні прямі? (Так).
- Чи можна при паралельному проектуванні прямокутника отримати трапецію? (Ні).
- Чи можна при паралельному проектуванні паралелограма одержати квадрат? (Так).
- Чи правильно, що коли пряма не перпендикулярна до площини, то вона не перпендикулярна до жодної прямої у цій площині? (Ні).
- Чи можна стверджувати, що будь-які чотири точки завжди лежать в одній площині? (Ні).
- Пряма а паралельна до прямої в, а пряма в паралельна до площини a. Чи обов’язково пряма а паралельна до площини a? (Так).
- Чи правильно, що дві мимобіжні прямі мають спільний перпендикуляр? (Так).
- Чи можна стверджувати, що через пряму і дві точки поза нею можна провести площину? (Ні).
- Перпендикуляром, опущеним з даної точки на дану площину, називається відрізок, що сполучає дану точку з точкою площини. Чи так це? (Ні).
- Чи правильно, що відстанню між мимобіжними прямими називається довжина їх спільного перпендикуляра? (Так).VII. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТЕКСТОВИХ ЗАДАЧ
- ABCD –прямокутник, сторони якого 6 см і 15 см. KA^(ABC), КА=8 см. Знайти відстань від точки К до сторін ВС і CD прямокутника.
- Кінці відрізка, довжина якого дорівнює 24 см, належать двом перпендикулярним площинам. Відстані від кінців відрізка до лінії перетину даних площин відповідно дорівнюють 12 см і 12Ö2 см. Обчислити кути, утворені відрізком з цими площинами.
- Точка М рівновіддалена від сторін правильного трикутника і знаходиться на відстані 6Ö3 см від площини трикутника. Кут між перпендикуляром і похилою, проведеними із точки М до площини цього трикутника, дорівнює 600. Знайти сторону цього трикутника.
- Відомо, SO^(ABC), SA=SB=SC, DABC – прямокутний, ÐС=900. Пояснити розміщення точки О.VIII. ПІДСУМОК УРОКУ.
Д\З підготуватись до контрольної роботи.