Завдання на період з 04.05 по 08.05.2020
Шановні учні, виконані завдання або питання, які виникають у вас можете надсилати на мою електронну пошту avaant999@ukr.net або у вайбер 050 681 62 71
Група 16т3
Українська мова Тема «Удосконалення правописної грамотності»
Завдання:
- проходити тести ЗНО за 2019 н.р., відповіді надсилати на електронну пошту avaant999@ukr.net
Українська література Валерій Шевчук. Життя й творчість митця. Композиція роману-балади «Дім на горі» (повість-преамбула і збірка новел «Голос трави»)
ТЛ: роман-балада
Завдання:
- ознайомитися з матеріалом, у зошиті записати короткі тези
- читати твір
Аналіз твору «Дім на горі»
Роман-балада «Дім на горі» складається з двох частин. У першій («Дім на горі. Повість-преамбула») розповідається про життя чотирьох поколінь, які живуть у домі на горі з 1911 по 1963 рр., але в долі кожного чомусь уперто простежується низка загадкових і дивовижних послідовностей. Друга частина роману, що має назву «Голос трави», складається з 13 новел, які об’єднуються підзаголовком «Оповідання, написані козопасом Іваном Шевчуком і приладжені до літературного вжитку його правнуком у перших». Отож у романі два сюжетні стрижні: дім, з якого герой іде у світ і до якого повертається, а також дорога, яка постійно його вабить.
У творі відчувається барокове поєднання високого (духовного) й низького (буденного): дім на горі — це фортеця нашої духовності, а підніжжя гори — це поле боротьби добра й зла, світла й темряви. Багато епізодів нагадують притчі, мають символічне значення, наприклад, самотності, роздвоєння людини, блудного сина, дороги і т. ін. Певно, працюючи над обома частинами роману, Валерій Шевчук не задумувався над тим, що підсвідомо втілював у ньому специфічне барокове світосприйняття, що відбилося вже на самій композиції твору. Уявімо зразки барокової архітектури в Києві: Андріївська церква, Маріїнський палац, брама Заборовського у Софійському соборі, церкви Києво-Печерської лаври, Видубицький монастир…
Краса, чарівність, розкіш, незбагненна велич цих споруд водночас спонукає до високих роздумів над чимось важливішим, аніж повсякденні проблеми і звичайна життєва метушня. «Дім на горі» асоціюється з подібними бароковими спорудами. Друга частина — «Голос трави» — ніби основа цієї споруди, своєрідне підніжжя.
Тринадцять оповідань в алегоричній, замаскованій формі розповідають про реальне життя. Фольклорно-міфологічна їх основа виконує роль не екзотичного тла: міфи, легенди, перекази були невід’ємною частиною світовідчуття наших предків, привносили в нього своєрідну духовну корекцію. Тому так тісно переплетено тут реальні картини з фантастичними, умовними, ірреальними. Кожне оповідання — своєрідна притча, морально-етичний постулат, до якого варто прислухатися, щоби вижити в такому світі. Про перемогу тут не йдеться.
У структурі твору відбувається складне «переломлення» елементів і форм синкретичного мислення. Через баладу, яка, як й інші жанрові різновиди пісенної епіки, «за типом свідомості тяжіє до світу міфології, проте як явище мистецтва належить літературі», роман взаємодіє з міфом, іноді ж ця взаємодія не опосередковується ніякими проміжними ланками.
Художня культура Тема « Музичні ритми Америки»
Завдання
- переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=ruuAXIDqIQU&t=15s
- зробити в зошиті короткі записи
- підготувати тести на задану тему
Група 17т2
Українська мова
Тема «Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та інші»
Завдання:
- вивчити матеріал
- зробити впр. 327, 386,
- Дієслова в другій особі однини теперішнього часу та в майбутньому часі доконаного виду мають закінчення-еш (-єш), -иш (-їш): хочеш, будуєш, вариш, гоїш, захочеш, збудуєш, звариш, загоїш. Виняток становлять дієслова дати, їсти, відповісти, розповісти: ти даси, їси, відповіси, розповіси, а не даш, їш, відповіш, розповіш, як то часом, надто в західних областях України, кажуть.
- Дієслово бутимає в усіх особах однини й множини форму є: «Зазнаю чужої сторони, яка вона є» (Марко Вовчок); «Ви є у нас від самого царя настановлені» (Г. Квітка-Основ’яненко). Іноді для першої й третьої особи однини вживають форми єсть: «Я єсть народ, якого Правди сила ніким звойована ще не була» (П. Тичина); «Коли в чоловіка хліба єсть достаток, то в нього в дому всякий буває статок» (М. Номис). У сучасній українській літературній мові звичайно випускають форми є, єсть у складеному присудку: я — учень V класу, ти мені — родич, він тобі — товариш, — залишаючи їх тільки тоді, коли треба надати фразі врочистого тону: «Я єсть народ».
- Форми для другої особи однини єсий третьої особи множини суть — архаїчні. Форма суть трапляється в південно-західних діалектах. В українській класичній літературі цих форм уживали тоді, коли було треба надати фразі врочистості або іронії: «Як справді кохаєш, як вірний єси, мені серце неньки живе принеси» (М. Вороний).
Українська література Тема «Зображення “цілісної” людини в єдності біологічного, духовного, соціального.
ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, психологізм, іронія.
Завдання:
- читати роман « Місто»
- подивитися відео, зробити короткі записи в зошит https://www.youtube.com/watch?v=IK6vOCnq31s
- виконати тести і надіслати завдання
Тематичні тести Валер’ян Підмогильний
- Інтелектуалом, «університетом на дому» називали:
А) Миколу Хвильового;
Б) Валер’яна Підмогильного;
В) Юрія Яновського;
Г) Григорія Косинку;
- Жанр твору В.Підмогильного «Місто» -
А) соціальний роман;
Б) роман-хроніка;
В) роман у новелах;
Г) фантастичний роман;
Д) урбаністичний роман.
- Епіграфом до твору В. Підмогильний узяв такі слова: «Шість прикмет має людина: трьома подібна вона на тварину, а трьома на янгола…» Це цитата з:
А) Корану;
Б) Біблії;
В) Талмуду;
Г) «Повісті минулих літ»;
Д) Конституції.
- «Місто» – це психологічний твір, у якому автор цікавиться:
А) людством;
Б) людиною;
В) народом;
Г) соціальними групами;
Д) містом.
- Слова А.Франса «Як можна бути вільним, Евкріте, коли маєш тіло?»- це
А) другий епіграф до роману «Місто»;
Б) репліка, яку цитує Рита Степанові;
В) слова, які повторює письменник в авторському відступі;
Г) слова, які говорить Радченко Надійці;
Д) вислів, який подобався Степанові.
- Перші враження Степана від міста – це
А) захоплення;
Б) неприязнь;
В) здивування;
Г) розчарування;
Д) вподобання.
7 Новаторство В.Підмогильного у створенні образу головного героя Степана Радченка полягає в усіх названих позиціях, КРІМ:
А) характеризував його як негативного персонажа;
2 Б) подав персонажа у розвитку;
В) змалював його кар’єрне зростання через стосунки з жінками;
Г) за допомогою контрасту іронізує над своїм персонажем;
Д) показав, що біологічне начало в героєві переважає над духовним.
- «Ось вони – горожами! Крамарі, безглузді вчителі, безжурні з дурощів ляльки в пишних уборах! Їх треба вимести геть, розчавити цю розпусну черву, і на місце їх прийдуть інші»- такі відрадні думки від побаченого були у:
А) Надійки;
Б) Степана;
В) Левка;
Г) Рити;
Д) Зоськи.
- Степан побачив електричну крамницю, де «за її дзеркальним склом невпинно займались і гаснули кольористі лампки», і подумав, що місто є
А) ненажерним;
Б) розпусним
; В) яскравим;
Г) примхливим;
Д) бідним.
- Жінкою, яка «безжурними посмішками й раптовими смутками, наївною, втішною філософією і жагучими поцілунками» підкорила душу хлопця, додала йому впевненості, досвіду, була:
А) Надійка;
Б) Зоська;
В) Мусінька;
Г) Рита;
Д) Левко.
- У Степана виникли думки про повернення додому, бо:
А) виявилося, що місто було чуже його душі, а міське життя – жорстока плутанина; Б) для нього там знайшлася перспективна робота;
В) не зміг «завоювати» місто;
Г) хотів утекти від нещасливого кохання;
Д) засумував за рідним містом.
Технології
Завдання:
- працюємо над виробом
- у підручнику с.228-239, читати, короткі записи в зошит
Група 18т1
Українська мова Тема « Контрольна робота»
Завдання:
- виконати завдання і надіслати
- впр.255,258 та тести
- Знайдіть слово, у якому потрібно писати м’який знак:
А) віден..ський;
Б) чотир..ма;
В) кін..ський;
Г) гіл..ці;
Д) дон..ці.
- Знайдіть слово з буквосполученням -нц-:
А) снігурон..ці;
Б) стеблин..ці;
В) долон..ці;
Г) нен..ці;
Д) черешен..ці.
- Знайдіть слово, у якому перед шиплячим пишеться м’який знак:
А) брин..чати;
Б) потон..шати;
В) витон..чений;
Г) Волин..щина;
Д) ган..чірка.
- Знайдіть слово з буквосполученням -льц-:
А) русал..ці;
Б) бджіл..ці;
В) таріл..ці;
Г) зозул..ці;
Д) сопіл..ці.
- У якому варіанті в усіх словах пропущено м’який знак?
А) могут..ній, павутин..ці, шіст..сот;
Б) Херсон..щина, вишен..ці, нен..чин;
В) чужин..ці, рязан..ський, різ..бяр;
Г) самот..ній, колодяз..ний, Наталон..ці;
Д) п’ят..десят, різ..кістю, дівчинон..ці.
- Знайдіть слово, у якому пропущено м’який знак:
А) колодяз..ний;
Б) оболон..ський;
В) повін..чати;
Г) різ..бяр;
Д) варвар..ський.
- Знайдіть слово, яке потрібно писати з апострофом:
А) медв..яний;
Б) трав..яний;
В) цв..ях;
Г) присв..ячений;
Д) моркв..яний.
- Знайдіть слово, у якому після «р» пишеться апостроф:
А) сер..йозний;
Б) довір..я;
В) кор..вий;
Г) бур..яний;
Д) пр..ямувати.
9 Знайдіть слово, у якому після префікса пишеться апостроф:
А) під..йомник;
Б) роз..учити;
В) без..ядерний;
Г) з..економити;
Д) без..іменний.
- Знайдіть слово, яке потрібно писати з апострофом:
А) пів..Києва
; Б) пів..Європи;
В) напів..правда;
Г) пів..лимона;
Д) двох..ярусний.
Зарубіжна література Тема «Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія»
Завдання:
- ознайомитися з поданим матеріалом, зробити короткі записи в зошит
- переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=L6pBI1UIdLk
- читати поезії по хрестоматії
Скільки молодих геніїв вирвала з літератури смерть! Лише по 37 років відпустила доля таким неперевершеним майстрам літературного слова, як Джордж Байрон, Олександр Пушкін, Артюр Рембо. Проте, порівняно з Байроном і Пушкіним, можна говорити про творчий феномен Артюра Рембо, за влучним визначенням Верлена — «ангела й демона» водночас, адже Рембо віддав мистецтву лише три роки свого життя (з 17 до 20).
Він був надзвичайно обдарованим поетом, свавільним і агресивним, людиною здібною, але неврівноваженою; усе його життя — це шалена авантюра як у творчості, так і в особистому житті
Періоди творчості:
- I період (до 1871 р.) — уплив авторитетів, захоплення ідеями Комуни. Поезія, на думку поета, має стати пророчицею і ясновидицею, а поет — Прометеєм.
- II період (початок 1871 р. — початок 1872 р.) — поезія набуває трагічного звучання. У цей період з’являються вірш «П’яний корабель» та сонет «Голосівки».
- III період (1872-1873) — народження незвичайної форми віршів. Розрив з П. Верленом, самотність.
— Артюр Рембо за своє коротке життя здійснив революцію в поезії. Бунтівник за натурою, він рішуче відмовляється від усіх форм цивілізації — релігії, моралі, держави, оголосивши їх утіленням буржуазності. Він прагне радикального оновлення не тільки поетичної, а й звичайної людської свідомості. Як і Верлен, Рембо намагається створити принципово нову універсальну мову, за допомогою якої сподівається вивільнити людський дух.
Однак наріжним каменем цього світовідчуття є яснобачення — рішуча і послідовна перебудова свідомості, звільнення її від традиційної логіки, від тягаря повсякденності. Рембо приніс у поезію нову, несподівану образність, надзвичайно сміливі метафори і словосполучення, одним із перших у сучасній французькій поезії почав писати верлібром.
Загадку поезії Рембо й досі не розгадано. Таємничим є не тільки його відхід від мистецтва, а й те, що за короткий період творчості він став цілою епохою в літературі. Деякі сучасні дослідники вважають, що поет наблизився у своїх експериментах зі словом до крайньої межі, за якою побачив лише порожнечу. Він намагався писати, але вже не міг віднайти сенс поетичної творчості. Можливо, саме ви в майбутньому розгадаєте загадку творчості й життя Артюра Рембо.
У сонеті «Голосівки» А. Рембо пропонує новий принцип формування образу, що будується на вільній асоціації між звуком і кольором, зорових враженнях. Як і більшість віршів митця, «Голосівки» мають безліч трактувань. Наприклад, одне з них пропонує розглядати вірш як символічну картину людського буття: від темряви (чорний колір А) до світла (білий колір Е) через бурхливі пристрасті (червоний колір І) до мудрості (зелений колір У) і пізнання таємниці Всесвіту (синій колір О).
Важливу роль у «Голосівках» відіграє принцип контрастності: чорне — біле, смерть — життя, потворне — прекрасне, швидкоплинне — випадкове. Рембо використовує форму сонета, який традиційно містить тезу, антитезу та їхній синтез, тобто в самій його будові закладена суперечність; і це дозволяє вважати «Голосівки» зразком символістського пошуку відповідностей між різними началами життя, взірцем панорамної картини Всесвіту. Інше трактування співзвучне фразеологізму «від альфи до омеги» (від початку до кінця).
У вірші «Моя циганерія» А. Рембо змалював поетичний спосіб свого життя. Сміливий і безвідповідальний юнак, геній і «фертик», якому «по коліно море», із дірками в кишенях (тобто без грошей), а в голові «лиш рими», мандрує без мети. Голод і холод його не бентежать, у нього є найвище для поета щастя — хмеліти від «вересневого вечора» і «капарити вірші, згорнувшись у калачик». Його найбільша любов — Муза, якої він і раб, і володар.
Українська література Тема «Контрольна робота»
Завдання:
- повторити матеріал по творчості М.Коцюбинського, переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=lXAADpesv7U
виконати завдання контрольної роботи, надіслати
- Михайло Коцюбинський в українській літературі є представником…
А реалізму;
Б модернізму;
В романтизму;
Г монументалізму;
Д сентименталізму.
- Новела „Intermezzo“ — це роздуми М. Коцюбинського про:
А призначення митця;
Б кохання;
В втому й розчарування;
Г захист природи;
Д зустріч із селянином.
- Основним предметом зображення в повісті „Тіні забутих предків“ є…
А міфологічний світ;
Б життя Івана Палійчука;
В кохання Івана й Марічки;
Г побут, вірування й легенди гуцулів;
Д природа Карпатських гір.
- Укажіть, який художній прийом використовує автор у словах: „На небі сонце — серед нив я“:
А іронію;
Б інверсію;
В паралелізм;
Г алегорію;
Д алітерацію.
- Михайла Михайловича Коцюбинського поховано:
А у Києві;
Б у Вінниці;
В у Чернігові;
Г у Львові;
Д у Черкасах.
- Ознакою імпресіонізму НЕ є:
А алогічність;
Б фрагментарність розповіді;
В увага до простих характерів;
Г яскрава оригінальна тропіка;
Д багатство кольорів і тонів.
Середній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
Продовжіть речення.
- В основі повісті „Тіні забутих предків“ — …
- Поезія в прозі — це (визначення) …
- Після виходу „Intermezzo“ М. Коцюбинського назвали …
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань.
(Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
- Доведіть, шо „Intermezzo“ — твір імпресіоністичний.
- Розкрийте образ Юри з повісті „Тіні забутих предків“.
Високий рівень
Виконайте одне з завдань.
(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь оцінюється в 4 бали.)
Напишіть творчу роботу на одну з тем:
□ Осмислення філософських категорій життя та смерті у повісті „Тіні забутих предків“.
□ Мій улюблений твір у мистецькій спадщині М. Коцюбинського.
Технології
Завдання:
- працюємо над виробом
- у підручнику с.228-239, читати, короткі записи в зошит