Головна / Відкриті уроки / Основи статистики / Основи статистики. Урок 3

Основи статистики. Урок 3

Тема: Об’єкти та програма статистичного спостереження

Мета: Виділити основні об’єкти статистичного спостереження, поняття та програму статистичного спостереження, розвивати увагу, пам’ять, та любов учнів до предмету

Обладнання: роздатковий матеріал

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент: привітання, перевірка присутніх .

ІІ. Відновлення в памяті учнів раніше одержаних знань.

  1. Що таке статистичне дослідження.
  2. Охарактеризуйте основні етапи статистичного дослідження.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

IV.Вивчення нового матеріалу:

  1. Поняття статистичного дослідження

Статистичне дослідження можна умовно розділити на 3 етапи:
1) Безпосередній збір даних або статистичне спостереження.
2) Зведення і угрупування статистичних даних.
3) Статистичний аналіз, тобто дослідження статистичних закономірностей, тобто виявлення взаємозв’язків, виявлення тенденцій розвитку явища в часі.
Усі етапи пов’язані між собою. Досвідчений дослідник починає збір даних, заздалегідь припускаючи, як він їх узагальнюватиме, і які закономірності можуть бути виявлені в результаті дослідження.
Не всякий збір даних – це статистичне спостереження.
Статистичне спостереження – це науково-обгрунтований планомірно-організований і, як правило, систематичний збір даних про процеси і явища громадського життя.
Інформація, отримана в ході спостереження має бути повної, достовірної і такої, що відповідає мети дослідження, тобто тільки те, що

2. Програмно-методологічні і організаційні питання статистичного спостереження.

Основні категорії:
1. Об’єкт спостереження – статистична сукупність, про яку мають бути зібрані що цікавлять дослідника дані.
2. Одиниця статистичного спостереження – це складовий елемент об’єкту спостереження, який піддається дослідженню. Кожна одиниця повинна мати набір ознак, які реєструються в процесі спостереження.
3. Програма статистичного спостереження – перелік ознак тих, що підлягають реєстрації. Програма повинна включати найбільш суттєві ознаки виходячи з мети дослідження і якісних особливостей об’єкту спостереження. Програма має бути гранично лаконічна, оскільки включення кожної додаткової ознаки збільшує витрати на збір і обробку інформації прямо пропорціонально числу одиниць спостереження. Для залишення програми необхідно добре знати специфіку об’єкту спостереження. Складаючи програму необхідно одночасно продумати план обробки інформації, готувати макети зведень і статистичних таблиць.
4. Для реєстрації зібраних даних використовується формуляр – спеціально підготовлений бланк, що має зазвичай титульну, адресну і змістовну частині. У титульній частині міститься найменування обстеження, організація, що проводить обстеження, і ким і коли затверджений формуляр. Адресна частина містить найменування, місцезнаходження об’єкту дослідження та ін. реквізити, що дозволяють його ідентифікувати. Залежно від побудови змістовної частини розрізняють два види формуляру :
1) Бланк-картка, який складається на кожну одиницю спостереження;
2) Бланк-список, який складається на групу одиниць спостереження.
У кожного з формулярів є свої достоїнства і недоліки.
Бланк-картка зручний для ручної обробки, але пов’язаний з додатковими витратами в оформленні титульної і адресної книги.
Бланк-список застосовується для автоматичної обробки і економій витрат на підготовку титульної і адресної частин.
Для скорочення витрат на зведення і введення даних доцільно використати машини, що читають формуляри.

Час спостереження – тривалість календарного періоду, за який збираються дані про об’єкт, а так само сезон безпосереднього проведення спостереження.
5. Період проведення спостереження (реєстрації) – час безпосереднього збирання даних. Період спостереження прямо пропорційний складності об’єкту спостереження, динамічності його спостереження, чисельності об’єкту дослідження і обширності програми спостереження.
6. Критичний момент – момент часу, за станом на який реєструються дані. Встановлюється при дослідженні об’єкту, що динамічно змінюється.
7. Для успішного проведення масового статистичного спостереження складається організаційний план спостереження. У нім вказуються органи спостереження, час, період і критичний момент спостереження, а так само заходи по підготовці і навчанню кадрів, підготовці бланків формулярів і інструкції, заходів по збору і обробці інформації і представленню підсумків дослідження. Усі заходи розписані по термінах з вказівкою виконавців

V.Актуалізація опорних знань.

– поняття та місце статистичного спостереження в статистиці.

– категорії статистичного спостереження;

VІ. Домашнє завдання.

 

Викладач                                                           В.В. Чубар

Про admin

admin

Залишити коментар

Ваш email ніде не буде показанийОбов'язкові для заповнення поля позначені *

*

Вы можете использовать это HTMLтеги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.

x

Перегляньте також

Основи статистики. Урок 16

Тема: Середня проста, середня зважена. Середня гармонічна проста, середня гармонічна зважена. Середня ...